سیستم های توزیع هوا

شرکت تهویه ساز شار
مطالب بیشتر : دمپر دود‌ ، دمپر بلیمو،موتور دمپر زیمنس

سیستم های توزیع هوا ( گرمایشی و سرمایشی) , هوای تهویه شده را به بخش های اشغال شده ساختمان منتقل می کنند در نتیجه بطور مستقیم روی آسایش ساکنین تاثیر مستقیم دارد.

در طول چند دهه گذشته , پیشرفت های قابل توجهی در طراحی سیستم های توزیع هوا و همچنین روش های کنترل امن سیستم ها ایجاد شده است. با وجود این پیشرفت ها در طراحی و کنترل که منجر به صرف جویی بالایی در مصرف انرژی شده است اما متاسفانه بسیاری از طراحان همچنان روی استفاده از سیستم های منسوخ قبلی تاکید دارند.

مصرف انرژی فن ها که هوای تهویه شده را در داخل ساختمان ها به جریان در می­آورند، حدود ۷ درصد از کل انرژی مصرفی ساختمان را به خود اختصاص می­دهند, بنابراین کاهش انرژی مصرفی  فن منجر به صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود.

شرکت تهویه ساز شار

بر طبق تحقیقات یک آژانس محافظت از محیط آمریکایی (EPA) تقریبا ۶۰ درصد از فن های ساختمان ها بزرگتر از حد مورد نیاز هستند.

انتخاب ابعاد مناسب یک فن, یا هماهنگی بهتر ظرفیت فن با بار مورد نیاز , بهترین راه برای صرفه جویی مصرف انرژی در یک سیستم توزیع هوا است. علاوه بر این شرایطی نیز برای بهبود در سیستم توزیع هوا در چهار دسته دیگر نیز وجود دارد :

  • هماهنگی شرایط تهویه ای با استانداردها یا نیاز ساکنین
  • پیاده سازی روش های کنترلی کاهش مصرف انرژی
  • استفاده از مزیت های سرمایش آزاد در مناطقی که ممکن است 
  • بهینه سازی کارایی تجهیزات سیستم توزیع هوا 

در شکل زیر از دیدگاه مرحله ای  به منظور بررسی و نشان دادن تعامل بین همه جریان های انرژی در یک ساختمان استفاده شده است.

هر مرحله شامل تغییراتی است که روی عملکرد مرحله بعدی موثر است  و درنتیجه تعیین روند کلی تا مشخص شدن بیشترین میزان مصرف انرژی و هزینه را امکان پذیر می کند. مرحله سیستم توزیع هوا از کاهش بار مراحل قبلی بهره می گیرد.

شرکت تهویه ساز شار
Facebook
Twitter
LinkedIn

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *