مقایسه سیستم های توزیع هوا حجم ثابت و حجم متغیر – ۲

شرکت تهویه ساز شار
مطالب بیشتر : دمپر دود‌ ، دمپر بلیمو،موتور دمپر زیمنس

مقدمه

مهمترین هدف ساختمانها همواره فراهم کردن سر پناهی در برابر آفتاب، باد، سرما و باران است.طرحهای قدیمی نسبتاً ساده بودند و با ملاحظه شرایط محیطی در نظر گرفته می­ شدند. با توجه به فضای داخلی، سرمایش ساختمان از طریق تهویه طبیعی فراهم می شد و گرمایش اضافی نیز امکان پذیر بود.

سازنده و ساکن ساختمان اغلب یک نفر بود واین بدان معنی است که آرامش فرد از اهمیت بسزای برخوردار بود.در اواخر قرن نوزدهم تکنولوژی ساخت ساختمانهای جدید معرفی شد.این تکنولوژی جدید و استفاده از مصالحی نظیر فولاد، طراحی ساختمانهای مستحکم تری را امکان پذیرساخت. نوررسانی و هوارسانی مصنوعی، فضای داخلی ساختمان را به مقدار زیادی مستقل از شرایط جوی ساخت.

افزایش پیچیدگیهای تکنولوژیکی و ابعاد ساختمانهای جدید منجر به تخصصی شدن صنعت ساختمان گشت. نتیجه ای که حاصل شد این بود که ساختمانها صرفاً بر اساس نیاز ساکنان ساخته نشده ، بلکه اهداف وسیع تری برای آنها در نظر گرفته می شود.اکثر افراد بیشتر وقت خود را در فضای داخلی ساختمان و اغلب در فضاهای مشترک می گذرانند.

با پیدایش سیستمهای کنترل محیطی مکانیکی و افزایش کنترل بر روی هوای فضای داخلی ساختمان انتظار ساکنان برای آسایش حرارتی هوای داخل ساختمان بیشتر شده است. با در نظر گرفتن این واقعیت که شرایط آسایش حرارتی در فضای یک ساختمان برای هر فرد خاص به دامنه ناچیزی محدود می شود و این دامنه برای هر فرد متفاوت است، برآوردن این انتظارات کمی سخت به نظر می رسد.

علیرغم وجود سیستمهای کنترل محیطی گسترده در ساختمانها، نارضایتی ها در خصوص جریان هوای فضای داخل ساختمان هنوز وجود دارد. علاوه بر آسایش حرارتی ، کیفیت هوای داخلی ساختمان نیز مورد بحث می باشد. از هنگامی که صرفه جویی در مصرف انرژی به تمامی نیازهای دیگر برتری یافت، نماهای ساختمان بهتر عایق بندی شد و از نشت هوا جلوگیری به عمل آمد.

تهویه مرکزی جایگزین تهویه مکانیکی محلی یا طبیعی شد. میزان جریان هوا نیز کاهش یافت. سیستم تهویه مرکزی کنترل شده با میزان هوارسانی کم ، حفظ شرایط قابل قبول را برای ساکنین دشوارتر می سازد. هوای تازه نمی تواند مستقیماً برای ساکنان فراهم شود. علاوه بر این ،اصلاح شرایط از طریق تهویه طبیعی(برای مثال بازکردن پنجره) به علت هوابندی نمای ساختمان بیش از این امکان پذیر نیست.

نتیجه هوابندی مناسب و کاهش هوای تازه در ساختمان موجب بالا رفتن گازهای خروجی ازمصالح جدید (نظیر عایقهای پشم سنگ) مبلمان و محصولات پاک کننده شده بود و پی آمد آن بروز مشکلاتی برای سلامت ساکنان بود. علیرغم تلاشهای انجام شده در سالهای اخیر جهت بهبود کیفیت فضای داخلی ساختمان، مطالعه بر روی کیفیت هوا در ۵۶ ساختمان اداری در ۹ کشور در سال ۱۹۹۸ در اروپا نشان داد که ۲۰ درصد از ساکنان از محیط داخلی ساختمان ناراضی هستند.

از آنجاییکه در هر اقتصاد مدرن بخش عمده ای از تولید نا خالص ملی(GNP) توسط افرادی بدست می آید که درساختمانهای اداری مشغول به کار هستند اهمیت ایجاد فضای مناسب در ساختمان بیشتر آشکار می شود. دستیابی به شرایط محیطی قابل قبول یکنواخت درفضای ساختمانها بر آسایش حرارتی افراد ترجیح دارد. به منظور تمرکز بیشتر بر روی ساکنان به جای اتاق و یا ساختمان، به دانش کافی در خصوص الگوی جریان هوای داخلی ساختمان نیاز است. دفعات تعویض هوا و توصیف شرایط ورودی و خروجی اطلاعات کافی را در خصوص آسایش حرارتی و کیفیت هوا برای ساکنان فراهم نمی کند. اتاق و یا ساختمان را نمی توان به عنوان یک منطقه مجزا در نظر گرفت.

سیستم های توزیع هوا

سیستم های توزیع هوا ( گرمایشی و سرمایشی) , هوای تهویه شده را به بخش های اشغال شده ساختمان منتقل می کنند در نتیجه بطور مستقیم روی آسایش ساکنین تاثیر مستقیم دارد. در طول چند دهه گذشته , پیشرفت های قابل توجهی در طراحی سیستم های توزیع هوا و همچنین روش های کنترل اسن سیستم ها ایجاد شده است.

با وجود این پیشرفت ها در طراحی و کنترل که منجر به صرف جویی بالایی در مصرف انرژی شده است اما متاسفانه بسیاری از طراحان همچنان روی استفاده از سیستم های منسوخ قبلی تاکید دارند. مصرف انرژی فن ها که هوای تهویه شده را در داخل ساختمان ها به جریان در می­آورند، حدود ۷ درصد از کل انرژی مصرفی ساختمان را به خود اختصاص می­دهند, بنابراین کاهش انرژی مصرفی  فن منجر به صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود.

بر طبق تحقیقات یک آژانس محافظت از محیط آمریکایی (EPA) تقریبا ۶۰ درصد از فن های ساختمان ها بزرگتر از حد مورد نیاز هستند و حداقل دارای ۱۰ درصد از این فن ها بطور متوسط دارای ۶۰ درصد بزرگتر از ابعاد مورد نیاز انتخاب شده اند. انتخاب ابعاد مناسب یک فن, یا هماهنگی بهتر ظرفیت فن با بار مورد نیاز , بهترین راه برای صرفه جویی مصرف انرژی در یک سیستم توزیع هوا است. علاوه بر این شرایطی نیز برای بهبود در سیستم توزیع هوا در چهار دسته دیگر نیز وجود دارد :

  • هماهنگی شرایط تهویه ای با استانداردها یا نیاز ساکنین
  • پیاده سازی روش های کنترلی کاهش مصرف انرژی
  • استفاده از مزیت های سرمایش آزاد در مناطقی که ممکن است 
  • بهینه سازی کارایی تجهیزات سیستم توزیع هوا 

در شکل زیر از دیدگاه مرحله ای  به منظور بررسی و نشان دادن تعامل بین همه جریان های انرژی در یک ساختمان استفاده شده است. هر مرحله شامل تغییراتی است که روی عملکرد مرحله بعدی موثر است  و درنتیجه تعیین روند کلی تا مشخص شدن بیشترین میزان مصرف انرژی و هزینه را امکان پذیر می کند. مرحله سیستم توزیع هوا از کاهش بار مراحل قبلی بهره می گیرد.

شیوه های هوارسانی

تعداد ترکیب بندیهای جریان هوای داخلی ساختمان بسیار زیاد است. انتخاب استراتژی مناسب برای تهویه اتاقها به فاکتورهای متعددی از جمله کاربری ساختمان بستگی دارد.

دو اصل اساسی برای تهویه مکانیکی یک اتاق عبارت از :

  • جریان اختلاطی(Mixing Flow)
  • جریان جابجایی (Displacement Flow)

جریان اختلاطی به این معنی است همه هوای تازه داخل اتاق با سرعت نسبتاً بالایی تغذیه می شود. جت هوای تغذیه در داخل اتاق موجب اختلاط شدید هوای اتاق می شود. در نتیجه درجه حرارت و غلظت آلاینده ها از ثبات لازم برخوردار خواهند شد. از زمان پیدایش تهویه مکانیکی جریان اختلاطی مهمترین اصل تهویه بوده است.

در جریان جابجایی هوای نسبتاً تمیزو خنک در سطح زمین با سرعت کم تغذیه میشود. هوا از پایین ترین بخش اتاق در اثر جریان همرفتی ایجاد شده توسط منابع گرمایی داخل اتاق به طرف سقف منتقل شده و سپس دوباره به پایین جریان پیدا   می کند. سرعت هوا در اتاق بسیار پایین است. ویژگی بارز جریان جابجایی، لایه بندی جریان و تقسیم اتاق به دو ناحیه است. گرادیان دما و غلظت آلاینده بین لایه زیرین هوای نسبتاً تازه و تمیزلایه فوقانی هوای نسبتاً گرم و آلوده وجود دارد.این نوع تهویه در اوایل دهه ۸۰ برای محیطهای اداری پیشنهاد شد و تنها در فضاهای خنک قابل اجراست.

در مجموع، یک سیستم تهویه مطبوع به مقدار مشخصی هوای تغذیه نیاز دارد تا ترکیب درستی از رطوبت و دما را داخل یک منطقه تامین نماید. به طور کلی عملکرد یک سیستم به دو عامل زیر بستگی دارد:

  1. حجم هوای تغذیه
  2. دمای هوای تغذیه

برای تامین گرمایش و سرمایش یک فضا ، ترکیب این دو عامل به صورتهای مختلفی امکان پذیر است:

  1. سیستمهای دما متغیر(CAV)
  2. سیستمهای حجم هوای متغیر(VAV)
  3. سیستمهای دما متغیر – حجم متغیر(VAV- CAV)
سیستم تک منظوره

یک واحد هوارسان مرکزی هوا را با حجم ثابت و دمای متغیر دریافت نموده و هوای تغذیه اولیه را مطبوع و به فضاها ارسال می نماید.سیستمهای تک منطقه ای، هنوز در ساختمان های تجاری کوچک و مسکونی، استفاده می شوند. از آنجاییکه تلفات و دریافت حرارت در بخش های مختلف یک ساختمان کوچک تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند استفاده از سیستم تک منطقه ای در اینگونه ساختمان ها بسیار مناسب است.

سیستم چند منطقه ای

سیستمهای چند منطقه ای اولین سیستمهایی بودند که برای تامین نیازهای متغیر مناطق مختلف طراحی شده بود.این سیستم همچنین دارای کانال هوای تغذیه مجزا برای هر منطقه از یک ساختمان است. در هر سیستم هوارسانی مرکزی، یک کویل سرمایش و یک کویل گرمایش در نظر گرفته شده است. هر دو کویل در یک زمان و به صورت یکسان ، عمل می کنند. دمپرهایی که بعد از کویل ها تعبیه شده اند، هوای ورودی سرد و گرم را باهم مخلوط می کنند تا دمای مورد نیاز را برای هر منطقه تامین کنند.از آنجا که سیستمهای چند منطقه ای ، انرژی بسیار زیادی – برای سرمایش و گرمایش همزمان هوا – به هدر می دهند مدت زیادی مورد استفاده قرار نگرفتند.

سیستم های دو کاناله

این سیستمها، دو کانال تغذیه مجزا از سیستم تهویه مرکزی به پایانه های خروجی هر فضا دارند. یکی از کانالها هوای سرد و کانال دیگر هوای گرم را فراهم می کند. در این سیستم نیزکویل های سرمایش و گرمایش، مانند سیستم چند منطقه ای، به صورت همزمان عمل می کنند. هوای گرم و هوای سرد به وسیله دمپرهای هر کانال در هر منطقه ترکیب می شوند تا دمای هوای مورد نیاز در آن منطقه حاصل شود. این سیستم نیز انرژی بسیاری مصرف می کند(به دلیل مقابله هوای سردوگرم). به همین علت امروزه استفاده از سیستم دو کاناله که هوای سرد و گرم را با یکدیگر مخلوط می کند، ممنوع شده است. از طرفی کانال سرد معمولا به هوای تغذیه بیشتری نیاز دارد. این موضوع به جریان کمتر در کانال گرم در همان زمان و در نتیجه فشاراستاتیک بالاتر در کانال گرم منجر می شود. زمانی که یک منطقه نیاز به گرمایش داشته باشد،فشار استاتیک بالا در کانال گرم، منجر به ایجاد دبی بالا میشود که کوران هوا و سطح صدای بالا را در مناطق به وجود می آورد.

سیستم های حجم هوای متغیر

یک سیستم حجم هوای متغیر نوعی از سیستم توزیع هواست که حجم هوای ورودی را متناسب با بار حرارتی فضا، برای حفظ یک پارامتر تعیین شده(معمولا دما) در یک محدوده مشخص تغییر می دهد. در نتیجه این تغییر، دور فن نیز تغییر می کند. در مقابل یک سیستم حجم هوای ثابت (CAV ) دمای هوای ورودی را برای حفظ دمای هوای فضای مورد تهویه در یک نقطه مشخص تغییر می دهد. این سیستمها برای افزایش بهره وری در مصرف انرژی ایجاد شده اند تا بتوانند نیازهای گرمایش و سرمایش مناطق مختلف یک ساختمان را برطرف کنند. یک منطقه می تواند یک اتاق یا مجموعه ای از اتاق ها باشد که ویژگی تلفات حرارتی یکسانی دارند. سیستم های VAV در مقایسه با سایر سیستمها می توانند بیش از ۳۰% هزینه های انرژی را کاهش دهند. در نتیجه عملکرد آن ها اقتصادی است. کانال اصلی ، برای یک سیستم VAV فقط سرمایش را فراهم می کند. این هوا ، هوای اولیه نامیده می شود. ترموستات های اتاق ، مقدار هوای اولیه ای را که از میان دمپرهای هر منطقه ، با مناطق مختلف ارسال می شود، کنترل می کنند. این دمپرها، حجم هوای هر منطقه را بر حسب نیازهای سرمایش تغییر می دهند.

مزایای سیستم های VAV در مقایسه با سیستم های CAV
  • کاهش مصرف انرژی فن وقتی هوای ورودی کاهش می یابد.
  • کنترل بهتر بر روی هر ناحیه
  • کاهش هزینه های ساخت
  • قابلیت خود بالانسی نواحی مختلف توزیع هوا
  • تسهیل در جابجایی ترمینالهای خروجی هوا وفضای دستگاهای توزیع کننده در توسعه فضا در آینده و یا تغییرکاربری
معایب سیستم های VAV در مقایسه با سیستم های CAV
  • ساختار پیچیده تر سیستم و کنترل آن، طراحی، نصب، عملکرد و نگهداری مشکلتر.

سیستم های VAV در سیستمهای تهویه ای که بار حرارتی فضا به طور قابل ملاحظه ای در حال تغییر هسنتد کاربرد فراوانی دارند، به نحوی که در انرژی مصرفی فن صرفه جویی نماید. این سیستمها بعد از بحران انرژی در سال ۱۹۷۳ شهرت یافتند و امروزه به نحو بسیار زیادی در ساختمانهای تجاری بزرگ در دنیا استفاده می شود.

انواع سیستم های VAV

اغلب ساختمانهای متوسط و بزرگ نیاز به سیستم های چند ناحیه ای (Multi zone ) دارند اما هنوز هم بسیاری ازاستادیوم ها ، کارخانه ها، ساختمانهای مسکونی و فروشگاهها از سیستم های تک ناحیه ای (Single zone ) استفاده می کنند.سیستم های VAV متداول مورد استفاده می توانند به انواع زیر دسته بندی می شوند:

  1. سیستم VAV  تک ناحیه ای (Single zone )
  2. سیستم سرمایش VAV
  3. سیستم بازگرمایش VAV
  4. سیستم VAV  دو کاناله
  5. سیستم VAV فن دار

اخیراً یک نوع از سیستم های VAV به نام سیستم VARIABLEDIFFUSER  توسعه پیدا کرده اند. در این سیستمها شکاف خروجی هر دیفیوزر می تواند تغییر کند. وقتی حجم هوا تغییر می کند سرعت تخلیه ثابت می ماند و طول پرتاب از دیفیوزر بالاتر از مقدار بحرانی نگه داشته می شود.

برای یک انتخاب مناسب، ارزیابی داده ها و آزمایشات بیشتری مورد نیاز است.

وضعیت فضاها در ساختمانها عمدتاً به دو دسته تقسیم می شوند:

۱.نواحی احاطه کننده (Perimeter zone) .جایی که دیوارهای خارجی، پشت بامها، سقف ها و پنجره ها وجود دارند وبار حرارتی فضا متغییر و وابسته به گرمای خورشیدی ، اختلاف دمای خارج و داخل و بارهای خارجی می باشد.

۲.نواحی داخلی (Interior zone ) جایی که باهای حرارتی فضا عمدتاً بارهای داخلی هستند. در ناحیه داخلی سیستم تهویه هوا در تابستان و زمستان به استثنای گرمایش صبحگاهی اغلب به منظور سرمایش مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال های VAV

برای کنترل بهتر هوای ثانویه ای که به هر منطقه وارد می شود، ترمینالهای VAV ساخته شدند.

یک ترمینال خروجی ، جعبه فلزی کوچکی است که وضعیت آن در کانال هوای تغذیه، درست قبل از خروجی هر منطقه می باشد. ترمینال خروجی ، جعبه VAV  و یا جعبه خروجی نیز نامیده میشود.هر جعبه خروجی ،هوای اولیه را واحد هوارسان مرکزی در همان دما دریافت می کند.

هر جعبه خروجی شامل یک دمپر هوای اولیه است که وضعیت آن طبق سیگنال های سیستم کنترل خودکار، تنظیم تدریجی می شود( یک دمپر تدریجی ،فقط باز یا فقط بسته نیست، بلکه درهر وضعیتی نیز می تواند باشد) دمپر هوای اولیه، حجم هوای اولیه های اولیه ای را که به ترمینال خروجی ارسال شود، مطابق نیاز فضاها، تنظیم تدریجی می کند. این، همان حجم هوای ثانویه نیز هست که به آن فضاها ارسال می شود.

در ساده ترین شکل ،پایانه VAV فقط سرمایش را فراهم می کند. معمولا فضاهای واقع در هسته مرکزی، نیاز به گرمایش ندارند و اتاق های بیرونی نیز با استفاده از وسایل دیگر گرم می شوند.

پایانه های دیگر ممکن است شامل یک وسیله گرمایش نیز باشند. مهمترین مزیت سیستم های VAV دارای پایانه این است که قادر است نیازهای آسایش مناطق مختلف را در یک ساختمان بدون گرمایش وسرمایش همزمان ، برآورده کنند.

سیستم های VAV دارای دو نوع وابسته به فشار و مستقل از فشار هستند. اولین ترمینالهای VAV وابسته به فشار بودند که هیچ گونه وسیله ای برای محدود کردن مقدار هوای تغذیه نداشتند.

در سیستم های وابسته به فشار، حجم هوای وارد شده به وسیله ترمینال خروجی در یک منطقه ،بسته به فشار استاتیک در کانال هوای اولیه تغییر می کند. دمپر هوای اولیه در ترمینال خروجی به وسیله یک ترموستات در فضا کنترل می شود. با وجود این ، جریان هوا از میان دمپرها مطابق با فشار استاتیک در کانال اصلی تغییر می کند. ترمینالهای خروجی که نزدیک فن تغذیه هستند، هوای اولیه خیلی زیادی تغذیه می کند. ترمینالهای خروجی که خیلی از فن تغذیه ، دورتر هستند، هوای اولیه را به اندازه کافی تامین نمی کند.

ترمینالهای خروجی مستقل از فشار، وسیله های حساس به جریانی دارند که دبی هوا را از میان جعبه محدود می کنند.همچنین آن ها می توانند بیشترین و کمترین جریان هوا را که ممکن است تغذیه شود کنترل کنند. بنابر این ، مستقل از فشار استاتیک در کانال هوای اولیه می باشند.

تقریباً همه دستگاههای تهویه مطبوعی که در حال حاضر نصب و یا نوسازی می شوند، ترمینال خروجی مستقل از فشار دارند. سیستم های مستقل از فشار می توانند متعادل شوند و دبی جریان تصحیح شده هوا را از هر یک از ترمینالهای خروجی خارج سازند.

فن دورمتغیر

با توجه به این که هر ترمینال خروجی، به صورت مستقل حجم هوای اولیه را تنظیم می کند، حجم هوای اولیه ارسال شده به وسیله سیستم تهویه مرکزی، مطابق با نیاز ترمینال خروجی در سیستم ، تغییر می کند.این بدان معناست که باید خروجی فن تغذیه در واحد هوارسان مرکزی تغییر کند تا نیازهای همه ترمینالهای خروجی تامین شود. اگر دمپرهای هوای اولیه بیشتر ترمینالهای خروجی ،به طور کامل باز باشند،دبی مورد نیاز برای همه سیستم ها، بالا خواهد رفت. اگر بیشتر دمپرهای ترمینالهای خروجی ، بسته باشد دبی مورد نیاز برای سیستم خیلی پایین تر می شود. در بسیاری از سیستم های جدید دور فن تغذیه مرکزی بوسیله سیستم کنترل تنظیم می شود تا تقاضاهای متغییر سیتم را پاسخ دهد. حسگر فشار در کانال هوای ولیه یک سیگنال به واحد کنترل کننده می فرستد که سرعت فن را برای ثابت نگه داشتن فشار استاتیک در کانال هوای اولیه ، تنظیم کند.

سیستم های کنترلی VAV

سیستم های کنترل دیجیتالی ، عملکرد سیستم VAV را بسیار بهبود می دهند. کنترل های دیجیتالی، دقیق تر هستند و همچنین می توانند کارکردهای پیچیده تری را مدیریت نمایند. به علاوه، کنترل کننده های دیجیتالی، اطلاعات را به یک واحد پردازش مرکزی وارد می کنند. واحد پردازش مرکزی یک رایانه است که گزارشاتی را برای تحلیل عملکرد سیستم ، ارایه می نماید. واحد پردازش مرکزی همچنین می تواند برای تغییر پارامترهای سیستم به وسیله کنترل از راه دور به کار رود.

به طورکلی سیستم های VAV به وسیله سیستم های کنترل  دیجیتالی و یا نیوماتیک می توانند کنترل شوند.

سیستم های دیجیتالی، سیستم های کنترل شونده با رایانه هستند که از سیگنال های دیجیتالی استفاده می کنند ولی سیستم های نیوماتیکی از سیگنال های فشار هوای متغییر استفاده می کنند. در حال حاضر، بیشتر سیستم های VAV به وسیله سیستم های دیجیتالی، کنترل می شوند.

از مزایای سیستمهای دیجیتالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به کالبراسیون دایم.
  • توانایی انجام عملکردهای پیچیده
  • دستور گرفتن از یک رایانه اصلی
  • توانایی انتقال اطلاعاتی مثل وضعیت دمپرها، مقدار هوای تغذیه و دمای هوای تغذیه به رایانه اصلی.
مشخصات VAV TERMINAL  های ساخت شرکت تهویه سازه شار

مزایا

  1. کنترل دبی به صورت الکترونیکی.
  2. دقت بالا در کنترل دبی (دقت گردد که کلیه اصول ترمودینامیکی در خصوص طراحی کانال وساخت آن لحاظ شده باشد.)
  3. رنج فشار اختلافی از ۲۰تا ۱۰۰۰ پاسکال.
  4. مناسب برای جریانات غیر متلاطم.
  5. کارکرد مستقل از جهت و موقعت نصب.
  6. نشتی بسیار پایین پره های دمپر در حالت کاملا بسته.
  7. بدون نیاز به تعمیر و نگهداری در خصوص قطعات مکانیکی.
  8. دمای کارکرد بین ۱۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد
  9. دمای انبارش ۲۰- تا۸۰+ درجه سانتیگراد.
  10. بدنه کاملا آب بند بدون نشتی.
محدودیت ها

سیستم فیلتراسیون معمول در سیستمهای تهویه مطبوع، امکان استفاده از VAV TERMINAL  ها را بدون فیلتراسیون داخلی اضافه فراهم می آورد ولی در خصوص مواردی که آلودگی های زیادی در فضا از ذرات معلق و یا آلودگی های خطرناک وجود دارد می بایستی از سیستم فیلتراسیون اضافی با قابلیت مناسب جهت حذف آلاینده ها استفاده نمود.

مشخصات اختصاصی

VAV BOX های ساخت شرکت شار ، از ورق گالوانیزه ساخته می شوند و دارای کلکتور های فشار طراحی شده برای دریافت فشار دینامیک و استاتیک در نقاط مناسب می باشند. دمپرهای پره متقابل VAV Terminal ها، امکان کنترل دبی را با کمترین کارکرد اکچویتور مربوطه فراهم می آورد ضمن اینکه جنس پره ها و اتصالات امکان زنگ زدگی و سفت شدن مفاصل چرخش را به حداقل می رساند.

کنترلرهای فشرده این ترمینالها ضمن اینکه از معتبرترین سازندگان دنیا تهیه می شوند به صورت منحصر به فرد کالیبره شده و پس از نصب بر روی ترمینالها، نمودارهای دبی – فشار آنهاکنترل می شود و نتایج تست آن به صورت گزارش کارکردوکالبراسیون ارائه می گردد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *